понедељак, 5. октобар 2015.

Noc Istrazivaca 2015

Hej, hej, evo mene ponovo.. Kako ste? Kako provodite ove mucne tmurne skolske dane? Uci te li nesto? Znam, ni ja hahahha.. ☺
Prosle nedelje sam isla sa skolom na Noc istrazivaca, cuveni festival koji se vec 25 godina odrzava u Evropi, a vec 6 put kod nas. Vodile su nas nastavnice biologije, fizike i hemije. Iako smo se malo muciliu putu (morali smo ici gradskim autobusom) jako smo se lepo proveli... :)


Prvo smo posetili deo kod Hemijskog fakulteta. Tu smo se najvise i zadrzali. Svako je otisao na svoju stranu i bavili smo se eksperimentima po zelji. Bilo je puno interesantnih tema kao sto su svemir, vanzemaljci, biljke, kao i ljudski dnk.


Ovo je bio ogled gde su nam objasnjavali kako izgledaju planete nase galaksije. Kakav im je "vazduh", boja, sateliti. Koristili su suvi led (koji mi naravno nismo smeli da diramo) koji je ustvari zaledjeni ugljen-dioksid koji u dodiru sa vodom stvara ovu kao maglu i sijalice koje nam daju pravu boju planeta.☺


Ono sto je mene najvise zainteresovalo jeste kako da vam se izdvoji dnk. Za ovaj interesantna ogled vam ne trebaju neki preterani uslovi, mozete ga uraditi i kod kuce. Ja sam zapamtila i kako tako da samo nastavite sa citanjem..☺
Prvo sto trebate da uradite jeste da uzmete obicnu vodu i dobro je promuckajte u ustima- tako skinete celije sa zida vasih obraza. Zatim u tu bocicu sipate malo detrdzenta za sudove, koji sluzi da onisti celijsku membranu. Malo je ugrejete u rukama. I na kraju dodate sok od ananasa koji pojete enzime i proteine. I na kraju sipate malo alkohola koji sluzi da izdvoji DNK molekule na vrh. Jako je jednostavno a i uspesno..☺


Naravno, mnogima se svidelo to sto smo mogli da pricamo sa "vanzemaljcem" i da nam odgovori na neka pitanja. Jedino sto nisam saznala jeste to da li vanzemaljci zaista izgledaju ovako kao na slici gore?☺


Kasnije smo obisli Akademski park, Knez Mihajlovu ulicu, a planirali smo da idemo i u Biblioteku grada Beograda, ali nas je kisa sprecila. Naravno pravili smo pauze, druzeci se, trazeci pekare, gledajuci neverovatne plesace, kao i piti sokove i cajeve koje su nam uvaljivali po 1000 puta. I da ti sokovi su bili ocajni. Hahhaha -_-


U Akademskom parku ste mogli da pricate se pravim naucnicima i profesorima sa fakulteta i da ih pitate sta vas interesuje. Bile su teme kao sto su matematika, galaksija, biologija itd. Mi nismo nsita razgovarali zato sto nismo dovoljno znali o ponudjenim temama, ali cemo se spremiti za sledecu godinu. :)


Ovo je jedan moderan bicikl koji preradjuje konzerve u energiju. Tako mozete cuvati okolinu a opet voziti se gradom na zdrav nacin.☺


Mogli ste dobiti topao caj i tajnu kako da napravite caj za opustanje. Kazu da taj caj stvarno pomaze kad ste napeti oko skole i kontrolnih. Pa ako je neko zainteresovan imate gore recept..


Najmladji su mogli uzivati crtajuci i pisajuci sebi pismo za buducnost. Ili nauciti kako se pise pomocu kanapa, i neka interesantna pisma za koje verovatno nikad niste cule. I da postojala je igrica Lov na Blago gde ste trebali da resite odredjene zadatke, odnosno da pogledajte neke oglede i dobijate pecate. Kad dobijete sve pecate dobijate nagradu. Na nasu veliku zalost, mi smo se toga setili kasno pa nismo uspeli da zavrsimo sve zadatke... :(

Naravno, treba pomenuti da smo ja i jos jedna moja drugarica izasle u novinama "Politika" gde su nas intervjuisali o ovom dogadju. Na skolskom sajtu imate jos neke informacije i slike vezano za ovu temu.

Нема коментара:

Постави коментар